Skip to content

De consumptiemaatschappij bestaat erin om mensen te doen kopen. Mensen blijven maar de nieuwste snufjes aankopen. Het geeft hen een gevoel van voldoening, ze denken vaak dat het hen een leeg gevoel in zichzelf opvult, vertellen Joshua en Ryan. Het is iets waar ze zelf maar al te veel ervaring mee hebben. En toch geeft het de mensen blijkbaar geen voldoening, want ze blijven maar kopen. 

In de documentaire vertrekken The Minimalists op een tour door Noord-Amerika met als doel anderen te inspireren om minimalistisch te leven. Ondertussen maken we ook kennis met andere Amerikanen die simpeler leven en hier iets over te vertellen hebben. Voor mij staan de mannen net iets te centraal in de documentaire en had ik liever uitgebreid kennis gemaakt met de andere Amerikanen die in korte fragmenten verschijnen. Het inspireert je zeker om komaf te maken met al dat gerief in je huis waar je niets (meer) mee doet. Want ten slotte wil je toch gewoon léven en niet gewoon meer spullen hebben.

Je vindt de documentaire op Netflix. 

Bekijk hier alvast de trailer:

About Post Author